Escaquejant Escaquejant
Escaquejant

FAQ :: Buscar :: Llista de Membres :: Grups d'Usuaris :: Registrar-se
Perfil :: Inicia una sessió per veure els teus missatges privats :: Iniciar Sessió (amb usuari/password d'escaquejant.com)

El problema de les partides immòbils.
Anar a pàgina Anterior  1, 2

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Caducitat de partides
Veure tema anterior :: Veure tema següent  

Temps disponible per moviment.
5 dies
32%
 32%  [ 8 ]
10 dies
8%
 8%  [ 2 ]
15 dies
40%
 40%  [ 10 ]
20 dies
20%
 20%  [ 5 ]
Vots Totals : 25

Autor Missatge
WYLLY

Registrat: 13 Gen 2007
Missatges: 7

MissatgePublicat: Dl Set 07, 2009 7:43 pm    Assumpte: Respondre citant

Amic i company merlinelmago, tots els altres i també l'administrador, que en corregeixi si no es així. El passat 13 de juliol vaig intervenir en aquest debat i vaig argumentar que encara que es portin més dies gastats respecte el rival, si la posició és clarament superior, la partida s'analitza i es guanya si es mereix o es poden estimar taules. Per tant, respecte el que dius, merlinelmago, que si el rival porta 61 dies, tu ja saps que ha perdut la partida, ell també ho sap, i aquí hi ha implícit un control del temps. A part, si arriba a la jugada 61 i la te superior, possiblement encara que tu no jugis, la guanyarà.

No si m'explico.

wylly
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
fumandxu

Registrat: 22 Jul 2005
Missatges: 115

MissatgePublicat: Dt Set 08, 2009 7:20 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola, jo no volia participar en aquest debat per que sóc un cas extrem i poc representatiu. Per tant, si venen canvis m'hi adaptaré el millor que pugui i ja està.
Però com ara ja fa temps que no emprenyo tinc una mica de mono, així és que em deixo anar...

En primer lloc vull agrair (i molt!) a tots i cadascun del gran nombre de jugadors que han jugat amb mi fins al final partides que tenien guanyades per temps independentment de si la posició era guanyada, perduda o igualada. Són l'absoluta majoria, segurament més del 90%.
Conclusió (personal i subjectiva): dona gust jugar a escaquejant actualment i personalment espero que no canviï massa en aquest aspecte.

Aquí juguem persones de molt diferenta disponibilitat de temps, estil de joc i formació escaquística.
Conclusió (pis): la tolerància i la bona voluntat entre nosaltres són molt necessàries.

Poder m'equivoco, però jo diria que els torneigs no s'arbitren com la lliga, minimitzant l'especulació amb el temps, per que l'administrador
no ha trobat la manera de clonar-se a ell mateix en 50 com feia en Nicholas Cage a una peli.
Conclusió (pis): qui especula amb el temps està aprofitant una circunstància desafortunada, no jugant a escacs.

La situació actual és flexible, això permet a l'administrador allargar una mica el tancament si veu que hi han moltes partides actives, que hi ha hagut vacances, etc
per no perjudicar el joc. Crec que aquesta flexibilitat és legítima.
Un compte enrera inflexible no farà que jo m'obligui a jugar quan no és sostenible, simplement perdré per temps.
Conclusió (pis): les normes estrictes són estrictes.

En R2D2 i C3PO estan jugant un torneig; R2D2 blanques. Suposem que en R2D2 juga després de sopar, de 10 a 11 del vespre. Intenta fer el rondo a corre-cuita per que deixar la dona sola al sofà o al llit no està bé
(ja ha demanat als Reis un portatil que no s'escalfi massa). En C3PO juga després de sopar i de posar a dormir els nanos, és a dir de 11 a 12 del vespre i després canvia d'esport (o ho intenta).
Suposant que jugui cada dia, en R2D2 que amb blanques té dama i tres torres d'avantatge es pot trobar al cap de 46 dies amb algo així:
Temps invertit ( BLANQUES: 44 dies 15 hores , NEGRES: 1 dies 9 hores )
A mi algo similar m'ha passat varies vegades (amb o sense avantatge) i gairebé sempre hem acabat la partida, encara que sigui 88 dies a 5 guanyant o perdent indiferentment.
Amb el sistema del rellotge enrera en R2D2 es trobaria amb algo així:
Temps RESTANT-> BLANQUES: 0 dies 9 hores / NEGRES: 43 dies 15 hores.
I en R2D2 ja pot agafar la dama, les tres torres d'avantatge i la resta de la tropa, fotre'ls a la caixa i clicar "Abandonar".
En C3PO veurà que R2D2 ha tingut que abandonar jugant cada dia i lluny de sentir-se satisfet li sabrà greu no haver-li ofert a R2D2 quedar un dia a per ventilar la partida.
Jo personalment trobo que seria una situació injusta per a tots dos.
Sóc informàtic (o ho intento), i evitar aquesta situació ho trobo molt i molt complicat (a part de ser una tasca pot creativa i menys ensisadora).
Només se m'acud un galimaties de control de temps passius (encara no he vist la posició) i actius (ja he vist la posició i haig de moure); millor no ho explico...
Conclusió (pis): m'he perdut.

Perdoneu-me, és que tinc un gra infectat que crec que em dona febre...

Sort que no volia participar!
Tornar a dalt
fumandxu

MissatgePublicat: Dj Set 10, 2009 11:00 am    Assumpte: Respondre citant

Tot i que a mi ja m'està bé com està el tema temps, com no m'agrada plantejar problemes sense plantejar solucions, dibuixo un model de rellotge enrere que no beneficia trams horaris.

És només un dibuix; no és ni una proposta perque implementar algo similar a això és una feinada de ca l'ample i poder hi han coses que mereixen més l'esforç que aquest control de temps.

Temps per jugador 20 dies (O 35 per poder fer 1 mes de vacances d'una tacada).
Increment per jugada: 1 hora (a mi me'n faltarien un parell més però miraria d'adaptar-me).
Temps mort: 24 hores. Ara sortirà lo del temps mort.

Comencem la partida:

Juguen blanques i el seu temps s'incrementa en l'increment per jugada.

Cas 1: El negre esta on-line i veu la jugada

1 El rellotge negre comença a anar enrera fins que jugui.
2 El negre juga i el seu temps s'incrementa i es para.
3 Si el blanc està a la partida i veu el moviment negre el rellotge blanc s'engega (enrera és clar).
Si el blanc ha marxat el seu rellotge començarà a corre dintre de 24 h. o quan torni a la partida si ho fa abans d'aquestes 24 hores.
4 Sant Tornem-hi, juguen blanques...

Cas 2: El negre està off-line o en un altre partida.

1. El seu temps no començarà a decrementar-se fins dintre
de 24 hores (el temps mort) o bé fins que entri a la
partida veient la posició.
2. El negre es connecta entra a la partida i veu la posició.
3. Si feia més de 24 h. que no entrava a la partida el seu rellotge ja
està corrent enrera. Si fa menys de 24 h. el seu rellotge comença a
anar enrera ... ARA!.

4. Anem al cas 1 punt 2.

Els temps que he proposat són per posar un exemple.
S'hauria de mirar bé però crec que en aquestes condicions perque una partida s'allargui més de tres mesos ha de tenir un munt de jugades; a partir de la jugada X és podria decretar taules automàticament.
Suposo que caldria indicar al llistat de partides d'alguna manera les que tenim amb el rellotge engegat.
Tot i que sembla un sistema bastant elàstic, una millora addicional podria ser que els jugadors puguin parar el rellotge un nombre X de vegades en cada partida i un període màxim de X dies per atendre exàmens, enrenous personals o de feina etc.

Si a la feina em demanen que faci això em faig l'harakiri amb el cactus de l'entrada directament.

Crec que ja m'he quedat descansat per uns dies.
A veure si em passa la febre i em poso a jugar.

Salut!
Tornar a dalt
jamv

Registrat: 01 Mai 2007
Missatges: 121
Ubicació: Alt Penedès

MissatgePublicat: Dg Set 13, 2009 7:29 pm    Assumpte: Respondre citant

Bona tarda:

Gràcies, Fumanxú, per la teva exposició tant ben feta. Jo no em creia que fós tant complicat el control temporal parcial de les partides. De primeres, sembla una cosa relativament senzilla com posar un rellotge a cada jugador, però amb les explicacions donades, deixo de banda definitivament quansevol proposta sobre el control de temps. Ja es prou complicada la vida com per haver-la de fer més dificil.

Cordialment,

jamv
Tornar a dalt
fumandxu

MissatgePublicat: Dl Set 14, 2009 4:54 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola a tothom,
Jamv moltes gràcies per les teves consideracions.

El sistema de temps actual segur que algun dia evolucionarà i penso que fer propostes i debatir-les en positiu és la millor manera de contribuir a aquesta evolució.
La proposta del rellotge enrera és prou bona i a mi m'agrada; jo només volia modestament fer una mica de llum sobre la dificultat i els serrells de la operació.
El que avui és complicat demà pot ser fàcil o poder el que estem debatin encendrà en algú la llumeta d'una nova solució més senzilla i funcional.

En qualsevol cas, Jamv, no deixis de fer propostes per que llavors jo no podré posar pegues i m'hauré d'enfrontar definitivament a aquest coi de gambit Volga que no veig per on agafar ni amb blanques ni amb negres!!

Salutacions i fins aviat!
Tornar a dalt
Merlinelmago

Registrat: 09 Mar 2009
Missatges: 57

MissatgePublicat: Dj Nov 05, 2009 1:43 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola,

dos exemples d'aquest tema, tinc dos partides obertes, on en una el contrincant ja te 110 dies sense fer jugada i encara no he guanyat per criteris de caducitat, increible, i un altra no tant exagerada on jo porto 20 dies i el meu contrincant 80 dies, on es el limit???
Salutacions
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Escaquejant -> Caducitat de partides Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina Anterior  1, 2
Pàgina 2 de 2

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum

smartBlue Style © 2002 Smartor